lørdag, oktober 17, 2009

"Ta´mig, hvis du vil ha´mig. Jeg bliver rød i blomsten :)"
Det stod at læse på en seddel, anbragt under en lille rhododendron busk i potte.
William og jeg kom forbi den på reklameruten i dag, hvor den var stillet ud på fortovet, som en venlig gestus og gratis gave til en tilfældig forbipasserende haveejer, der kan få glæde af den lille busk i fremtiden.
Vi har selv ofte gjort det samme, da vi boede i huset nede på Alléen.
Gennem tiden har vi foræret alt fra bl.a. fuglebure, møbler, værktøj til børnecykler ungerne var vokset fra. Det har også vist sig at alt har kunne genbruges, for der har sjældent gået mere end en dag før tingene var væk.
Og da vi jo hverken er ægte jyder eller krejlere, har vi kunne give tingene væk til den favorable pris af 0,- kr. uden at føle nogen som helst smerte i lommeulden. Tværtimod har det været en fornøjelse, at se andre få glæde af vores gamle ting :)

Mens William og jeg i efterårsferien har løbet rundt i Hamburgs gader, har Tina passet sit arbejde og Naaja været på turné og til fester i København hos sine gamle efterskole kammerater.
Hun vendte hjem i dag, og jeg nåede lige at hente hende ved toget, efter at have været gennem reklameturen. Jeg blev mødt af en træt ung dame, der var glad for at kunne droppe bagagen i min cykeltrailer.
Men hendes stramme program slutter først i nat, for efter et par timer hjemme, skulle hun på arbejde og kort tid efter videre til fødselsdagsfest i Gl. Ry. (Man skal jo nødig gå glip af noget! ;) Med offentlig transport, er det nærmest langt ude på landet i forhold til Skanderborg, så det er jo heldigt at Tina kunne sørge for kørsel dertil.
Mon ikke det bliver hviledag i morgen? ;).........