lørdag, marts 15, 2008

Fire køreture til genbrugspladsen med vognen fyldt helt op hver gang, kunne det blive til, inden bunkerne var helt væk.
Arbejdsholdet bestod af Tina som chauffør, mens William og jeg stod for det grove arbejde med at fylde bil, og ikke mindst tømme den igen, fordi Tina´s ryg knirker i disse dage.
En tur til noget familie i Fredericia skulle vi også, for at aflevere et stort spejl og en kommode. Arbejdsdagen blev herefter rundet af i Århus, hvor vi havde lejet vognen, og her spiste vi aftensmad hos kineserne i Bruuns Galleri inden turen gik hjem med tunge maver :)

Vejret viste sig fra sin smukke side, med en del sol, svag vind og temperaturer på omkring ti grader. Dejlig lunt føltes det :)
Det var måske netop det, som fik vores russiske landskilpadde Boris, til at komme frem fra sit underjordiske vinterhi, for første gang i år.
Vi ved jo at det er ved denne her tid han begynder at røre på sig, så mens jeg har gået omkring i huset og ved campingvognen, har jeg kigget lidt til hans gemmested under træstubben. Og i dag var jeg heldig at være til stede, netop som han stak hovedet frem i solen.
Han bar da også præg af sit næsten halvt år lange ophold under jorden, for han kom frem helt klistret til med jord og kravlede rundt med meget langsomme bevægelser. Men efter en time ude, fik han nok af det skarpe lys, så han vendte om og gik i "seng" igen.

Vi har haft ham i flere år, men først da han for tre år siden flyttede permanent ud i dette lille anlæg, fik han det rigtig godt.
Han passer stort set sig selv, men får lidt forskelligt ekstra kost ud over det grønne der vokser i hans lille verden, når appetiten er størst i sommerperioden.
I starten var jeg usikker på om han kunne klare sig ude hele året, men det har vist sig at jeg ved at lave en passende løs jord inde i hans grotte, har sikret at han selv kan regulere sit vinterophold.
Men....! Nu er vi jo flyttet i lejlighed og inden første april skal jeg finde en god løsning for ham, for det vil være synd at flytte ham ind i et indendørs bur.